צעדים ראשונים בעת פתיחת עסק
הדרך לפתיחת של עסק כוללת שלבים רבים והחלטות חשובות, שישפיעו על הפעילות השוטפת של העסק ועל מימוש הפוטנציאל שלו. השלבים העיקריים בתהליך פתיחת עסק מתחילים מבניית תוכנית אסטרטגית, רישום מול הרשויות, דרך גיוס הון ועובדים ועד פרסום העסק.
שלב בניית התוכנית האסטרטגית הוא חשוב ביותר בתהליך פתיחת עסק, משום שבו בעל העסק מגבש לעצמו תוכנית פעולה, ובמקביל מבין את האפשרויות (והאלטרנטיבות) העומדות בפני העסק. בשלב זה ניתן להבין את הצרכים העתידיים של העסק ולפעול בהתאם.
שלב חשוב נוסף הוא הרישום מול הרשויות – משרדי המע"מ, מס ההכנסה וביטוח לאומי חייבים לדעת על קיום העסק ולרשום אותו באופן רשמי, על מנת שהוא יהיה מסוגל לפעול באופן חוקי, להוציא חשבוניות ולרשום הכנסות.
לאחר הרישום מגיעים לשלב גיוס ההון, בו בעל העסק מציג את התוכנית והפוטנציאל העסקי של החברה, בשאיפה לגייס כספים שיעזרו בהקמה, בתפעול ובהרחבה של העסק, לצורך יצירת הכנסה. הגורמים שמספקים את ההון הנדרש הם בנקים, קרנות הון סיכון וקרנות ממשלתיות שונות שמטרתן היא טיפוח וקידום עסקים קטנים ובינוניים.
לאחר יצירת התשתית הפיננסית, או במקביל, ניתן לפנות ליצירת התשתית הפיזית והאנושית- הקמת משרד מצד אחד וגיוס עובדים מצד שני. גם בשלב זה יש לקבל החלטות חשובות ומכריעות- האם העסק דורש משרד גדול? האם הוא דורש משרד בכלל? או שניתן להקים משרד ביתי ולהפעיל את העובדים מביתם? קיימות גם אלטרנטיבות כגון חללי עבודה משותפים אותם ניתן לשכור לתקופות קצרות. גיוס העובדים יכול להתבצע על ידי אתרי דרושים, חברות כוח אדם ואפילו הרשתות החברתיות באינטרנט. תהליך גיוס העובדים כולל ראיון, מרכזי הערכה ומבחנים שונים שיוודאו כי הוא מתאים לצוות המנצח של העסק שלכם.
לאחר שהשתלמתם את כל שלבי ההקמה והבנייה, כעת הזמן להגיע לשלב הפרסום והשיווק של העסק. דרכי השיווק מרובות ומגוונות, ונציין בין היתר חלוקת פליירים (במקרה בו העסק הוא מקומי), פרסום באמצעי מדיה, הודעות לעיתונות ופרסום באינטרנט, שמאפשר גם לעסק קטן להפיץ את מרכולתו באמצעו הרשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר), לקדם את העסק במנועי החיפוש ואף לפרסם מודעות בתשלום ברשת.